Marekblog

Marekblog

A király visszatér?

2009. július 28. - Alt Gr

Azt rebesgetik, hogy Michael Schumacher ül be Massa Ferrarijába a szezon végéig. Persze, a német menedzsere, Willi Weber (csak engem foglalkoztat, hogy Schumi miért tart még mindig menedzsert?!) cáfolta a dolgot, meg nem tartják valószínűnek, de azért mégis, az esély megvan rá, sőt, több dolog is mellette szól. Hú, hatalmas dobás lenne, ha ismét versenyezne a Forma-1 legeredményesebb pilótája, a nézettségnövekedés szinte garantált lenne. Erre várok azóta, mióta a német 2006-ban befejezte, és habár - valljuk be - nem reális, hogy csak úgy beugorjon a szezon végére, azért én reménykedem. A legenda visszatérhet, és ha esetleg egy versenyt is nyerne, az maga lenne az orgazmus. 

UPDATE: Ritkán történik olyan jó dolog a Forma-1-ben, mint ami ma történt, sőt, alighanem ez a legjobb dolog a száguldó cirkuszban Schumacher visszavonulása óta. Ugyanis nem lehet nem észrevenni, hogy hatalmas űr tátong az F1-ben, mióta Schumacher lelépett. Senki sem tudta betölteni a helyét, pedig Raikönnen, Hamilton, Alonso és most legutóbb Button is próbálkozott. (Na jó, utóbbi azért elég szép sikerszériát dobott össze - hat futamot megnyert az első hétből -, de hol van ez Schumi 2004-es 12/13-ához képest?!) Egyszerűen elfogytak az egyéniségek (hol van már a tavalyi hó, amikor még David Coulthard javában szórakoztatta a jónépet?), a pilótáknak a mindig vicces Raikönnenen és az idén győzelmi mámorában kibontakozó Buttonön kívül nincsen imidzse. Sajnos még a szívem csücske Vettelnek sincs, pedig szerintem ő a közeljövő meghatározó szereplője lesz.

De nem csak amiatt lett rosszabb a Forma-1, hogy a sportág egyik legnagyobb (ha nem a legnagyobb!) alakja befejezte a pályafutását és az ember talán Vettel kivételével senkit sem tudott igazán megszeretni helyette. (Én már csak azt várom, hogy a fentebb nevezett úriembert mikor igazolja le a Ferrari, aztán akkor el lehet kezdeni a bajnoki címek halmozását.) Személy szerint én jóformán azt sem tudtam, melyik futamon kinek szurkoljak. Ez persze azért sem volt egyszerű, mert meglehetősen kiegyenlített küzdelmet hozott az utóbbi két szezon (2007-ben Raikönnen, 2008-ban Hamilton diadalmaskodott egyetlen pontocskával), ami ugyan rendkívül izgalmassá tette a Forma-1-et, de senki sem tudott igazi sztárrá válni. 

Nem úgy, mint idén Jenson Button. Ross Brawn a Honda romjain gründolt egy saját istállót, amit végtelenül szerényen saját magáról nevezett el, és remek csapatott, valamint nem utolsó sorban remek kocsit hozott össze. Az idei évad első harmadában össze-vissza verték a komplett mezőnyt, csak a Red Bull tudta tartani velük a lépést úgy-ahogy. A silverstoni futamig úgy nézett ki a Forma-1, hogy teljesen mindegy, mi történik a pályán, a végén úgyis Button győz. Unalmas volt egy kicsit? Az. De jó volt látni végre egy új bajnokot, aki vidáman otthagy mindenkit, és ráadásul még jópofa is? Bezony ám, kurva jó volt.

Szegény Button pont a hazája futamát nem tudta megnyerni, pedig mindennél jobban szerette volna. Hát igen, Vettel bácsi és az RBR csúnyán belehúgyozott a húslevesbe. Hirtelen a Red Bullok favorittá léptek elő, Webber révén behúzták a Német GP-t is. Tyűha - vakargathatta Ross Brawn a borostáját serényen. A Brawnnál vagy elfogyott a pénz, vagy csak szimplán nem jöttek be az új fejlesztések, mindenesetre most úgy tűnik, a Red Bullosoknál van a technikai előny, meg hát a hadiszerencse is. Ami annyira forgandó, hogy a szinte mindig különleges eredményeket produkáló Hungaroringen előbb Alonso nyerte meg az időmérőt a roncsautó Renault-tal (Briattore örömében még Szujó Zolinak is nyilatkozott, pedig utóbb kiderült, nagyon könnyű volt a spanyol kocsija), majd vasárnap Hamilton állhatott fel a dobogó tetejére a McLaren színeiben. Wow, man! Most akkor mi van? Háromesélyes a vb? A Brawn már nem nyer ebben a szezonban, csak próbálja megőrizni az előnyét a pontversenyben? Vajon sikerül kibekkelni végig, miközben úgy jön fel a Red Bull, mint a talajvíz? Nyerhet még a McLaren futamot?

Érdekesen alakul tehát a bajnokság, nem gondoltam volna ezt a sorozatos Brawn-sikerek után. Massa balesete azonban a valenciai Európa GP-re tuti nézőcsúcsot fog hozni (mondjuk nincs túl sok összehasonlítási alap, tavaly rendeztek itt versenyt először), ugyanis az ő kiállásával megadatott az, hogy Schumacher visszatérjen. Palik szívhatja is a fogát, hogy miért nem egy futammal korábban történt mindez, és akkor a Hungaroringre jöttek volna a Schumacher-rajongók tömegével. Márpedig ne tagadjuk, ők nagyon sokan vannak még mindig.

Schumi felkavarta az amúgy sem annyira álló vizet, most mindenki rá figyel, a sajtó az ő comebackjétől hangos. A nagy többség - főleg Ecclestone bácsi - örül, hogy visszatér a német autófenomén, de vannak, akik szerint Schumi lerombolhatja a saját maga nimbuszát, mert ezzel a Ferrarival egyszerűen nem lehet futamot nyerni, és a nyolcadik vb-címre sincs semmi esély, akkor meg minek elvenni a helyet a tesztpilótáktól, minek ez az egész? Hát azért kérem, mert Schumacher bármennyire is cáfolta korábban, hiányzott neki a versenyzés. Ezért tesztelt a Ferrarival, ezért motorozott, mert hiányoztak neki a lóerők, az adrenalin, a stressz. 

És most mindenki kíváncsian várja, mire megy ez a vénember ezzel az elbaszott Ferrarival, ráadásul Jean Todt és Ross Brawn nélkül. Ha Schumacher tényleg zseniális (márpedig az) és szerencséje is van (miért ne lenne?), akkor a következő hétből legalább egy futamot megnyer, és újra megszólal a kedvenc párosításom: a német után az olasz himnusz, amit annyiszor, de annyiszor hallottunk már Schumacher mosolygása és jellegzetes, utánozhatatlan mutogatása közepette. Ha még egyszer látnám-hallanám, az lenne Michael Jordan után minden idők legnagyobb comebackje, és kitörne az őrület.

Már most is meg vagyunk butulva, számolunk vissza Valenciáig.

A bejegyzés trackback címe:

https://martons.blog.hu/api/trackback/id/tr641274443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása